Cikkek : Musical & Operett újság 4. szám |
Musical & Operett újság 4. szám
Ömböli Pál
Már tíz éves korában eldöntötte, hogy színész lesz, ebben családja is támogatta, ami nem véletlen, hiszen volt már egy jelentős színész a rokonságban – a nagypapa unokatestvére, Soós Imre. Színjátszó csoportokba járt, majd a Pécsi Nemzeti Színházban gyerekszereplőként lépett fel. Érettségi után Budapestre jött, a József Attila Színházban több kisebb-nagyobb szerep mellett elvégezte a stúdiójukat is, majd Kerényi Imre felvette a musical osztályba. Nem bánta meg, hogy nem került be elsőre, mert így legalább saját bőrén is megtapasztalhatta, hogy a színészi pályához nélkülözhetetlen a „felnőtt gondolkodás és felelősség”, ami 18-19 évesen még nem alakul ki az emberben. Nagyon szeretett ide járni, de nem fél attól, hogy majd a diplomaosztással kiszabadulnak ebből a burokból: „ha jól alakulnak a dolgok, akkor nem fog semmi se hiányozni az Egyetemről, csak az emberek.” A Hegedűs a háztetőnben megkapta minden férfiszínész egyik szerepálmát, Tevjét. Az Ódryn játszik még a Tüsszentésben és a Démonológiában. József Attila Színházhoz szerződik, mert szerinte „egy pályakezdőnek még nagyon fontos, hogy legyen egy biztos társasága, társulata egy anyaszínházban”, ahol ráadásul már ismerik is, de azért reméli, hogy sikerül majd leegyeztetni a Madách Színházzal, hiszen ő is szerepet kapott a Volt egyszer egy csapatban.
Szöveg: Tarján Zsuzsa
Musical & Operett újság 4. szám
|